Samsung insistira na potpisivanju NDA pre zamene uređaja
Skoro se pojavila vest na sajtu mothership.sg o korisniku kome se pokvario uređaj Galaxy S7 Edge. Uređaj je bio star svega 6 dana kada je potpuno prestao da radi. Korisnik uređaja Lim Dao Qing Brian iz Singapura se nakon što je uređaj prestao da radi obratio Samsung servisnom centru u Singapuru.
Servisni centar je navodno obavestio Brajana da uređaj mora da se zameni, i Brajanu je predat dokument koji treba da potpiše kako bi dobio nov uređaj. Dokument koji se zove NDA (Non-Disclosure Agreement) ili u prevodu ugovor o tajnosti koji je u sebi sadržao neke stavke sa kojima se korisnik nije složio.
U prvoj stavci se navodi da je zamena uređaja dobra volja Samsunga.
Korisnik se takođe nije složio ni sa četvrtom stavkom. U njoj se navodi da se korisnik prihvatanjem novog uređaja obavezuje da neće iznositi u javnost, direktno ili indirektno, informacije, izjave ili primedbe koje bi mogle imati tendenciju omalovažavanja, kritikovanja ili ponižavanja Samsunga ( uključujući Samsung proizvode, usluge, zaposlene, agente ili direktore).
Brajan je odbio potpisivanje dokumeta i objavio ga na internetu.
Korisnik se prvo obratio Samsung kanclariji u Singapuru email porukom, međutim pošto je prošlo mesec dana a da korisnik nije dobio odgovor on se odlučio da se obrati porukom na društvenoj mreži:
Nakon što smo pročitali ovu vest, kontaktirali smo korisnika i od njega dobili odgovor da mu je uređaj ipak zamenjen. Jedino objašnjenje za ovakav razvoj situacije je zakon koji važi u Singapuru.
Ovo svakako nije procedura koja je kod nas uobičajena, ovakve procedure su u našoj zemlji definisane zakonom o zaštiti potrošača. Iz tog razloga smo rešili da vam prenesemo vaša prava koja možete da ostvarite kao potrošač.
Koja su vaša prava kao kupca pročitajte na sledećem linku:
Zakon o zaštiti potrošača – Šta raditi u slučaju da se uređaj koji je u garanciji pokvari?
Mobilnisvet.rs